در حال بارگذاری ...
جمعه 21 دی 1403

قرارداد بیمه عمر مصوب و عمر تکمیلی در سال 1401 و چک لیست غرامت فوت

به پیوست قرارداد بیمه عمر مصوب و عمرتکمیلی (اختیاری) شاغلین و بازنشستگان در سال 1401 به همراه فرم ذی نفع و چک لیست غرامت فوت ارسال می‌گردد. توصیه می شود کلیه موارد قرارداد بیمه عمر مصوب و عمر تکمیلی اختیاری با دقت مطالعه و به موارد ذیل توجه شود.

1-دارا بودن فرم ذی­نفع در پرونده امور اداری (بصورت محرمانه) برای کلیه شاغلین و بازنشستگان ضروری می‌باشد؛ بنابراین تکمیل فرم ذی­نفع برای همکاران جدید الاستخدام الزام و همکارانی که فرم مذکور در پرونده آنها نیست، لازم می‌باشد؛ و همکارانی که از قبل فرم را تکمیل کردند می توانند فرم مذکور را بروز رسانی و اشخاص ذی نفع را مجدد تعیین نمایند.

2- جهت اعلام خسارت به بیمه در اسرع وقت (حداکثر 15 روز) طی نامه­ای از طریق اتوماسیون اداری اطلاعات خواسته شده (شامل نام و نام خانوادگی– تاریخ فوت- علت فوت و کدملی) را به این اداره کل اعلام نمائید.

3-تصویر کلیه مدارک خواسته شده مطابق با چک لیست غرامت فوت که به پیوست ارسال شده است، ابتدا از طریق اتوماسیون ارسال شده و پس از تأیید نهایی نامه توسط کارشناس بیمه (مراجعه به پیگیری نامه)، از طریق پست به این اداره کل ارسال شود. در این خصوص توجه شود کلیه مدارکی که بصورت کپی تهیه شده است می­بایست توسط دفاتر ثبت اسناد برابر اصل شوند.

4-مسئولین محترم اداری و رفاهی توجه داشته باشند، لازم است خانواده متوفی با هماهنگی آموزشکده مربوطه، حداکثر سه ماه بعد از تاریخ فوت کلیه مدارک را به این اداره کل -طبق روند توضیح داده شده در بند 3 همین بخشنامه ارسال نمایند. در غیر این صورت دانشگاه هیچ­گونه مسئولیتی جهت عدم پرداخت غرامت فوت نخواهد داشت.

5-طبق قوانین بیمه، درج علت فوت در گواهی فوت اداره ثبت احوال الزامی می‌باشد (در صورت درج کلمه نامعلوم در قسمت علت فوت، کلیه مدارک و مستندات از طرف بیمه عودت داده می شود.)

قابل به ذکر است بیمه عمر شامل دو نوع عمر مصوب و عمر تکمیلی اختیاری می­باشد که تمامی روند تشکیل پرونده غرامت فوت در بیمه عمر تکمیلی، همانند بیمه عمر مصوب می­باشد (به شرطی که فرد مذکور، تحت پوشش بیمه عمر تکمیلی در سال جاری باشد).

سرمایه بیمه عمر تکمیلی اختیاری برای هر نفر بیمه شده بابت فوت در سال 1401 مبلغ 400،000،000 ریال و بیمه عمر مصوب 165،000،000 می­باشد.

 

جهت انجام امور مربوطه به واحد اداری-پشتیبانی مراکز مراجعه نمائید.